RUST BRAWL
I letos se můžete těšit na karetní hru Rust Brawl. Autory je kvarteto Roman, Majloš, Luke a Padre.
Každý účastník obdrží pár karet jako součást vstupního balíčku (vyšší tier = víc karet). Další z nich, zejména ty vzácné, bude možné získat třeba za LARPové questy, festivalovou měnu, soutěže a další aktivity. V okolí Polygonu hromu se pak bude nacházet několik hráčských doupat, center prodeje, výměny a herních turnajů. Na počítání životů se vám bude hodit dvacetistěnná kostka. Nebo jakákoliv jiná pomůcka.
Nenechte se zdržovat maličkostmi jako záchrana světa, main quest nikam neuteče. Co takhle partička Rust Brawlu?
PRAVIDLA SBĚRATELSKÉ KARETNÍ HRY RUST BRAWL V.1.2
STAVBA HRACÍHO BALÍČKU
Hráč musí mít ve svém hracím balíčku alespoň 1 kartu. Maximální počet kopií stejné karty v hracím balíčku je 2. Výjimkou jsou karty, které na sobě mají uvedeno “unikát” - ty mohou být v hracím balíčku pouze jednou. Součet bodového ohodnocení všech karet v hracím balíčku musí být menší nebo rovný 250, přičemž hráči se před hrou mohou domluvit na odlišném limitu (např. pokud nemají dostatek karet).
VÍTĚZSTVÍ
Zvítězí ten, kdo má po odehrání všech možných karet jako poslední kartu postavy na stole.
Pokud po odehrání všech možných karet mají oba hráči karty postav na stole a ani jeden hráč není schopen vyřadit poslední kartu postavy protivníka, vyhrává hráč, jehož součet bodových hodnot karet na stole je vyšší. Pokud ani jeden hráč nemá na stole kartu postavy a nemůže ani žádnou další kartu postavy vyložit, hra končí remízou. Postavami jsou myšleny karty, které mohou provádět akce útok na dálku, útok na blízko nebo léčení.
ROZLOŽENÍ HRACÍ PLOCHY
Každý hráč má svůj hrací balíček, který je náhodně zamíchaný a otočený lícem dolů, a dále 4 stolní pozice před sebou, kam postupně umisťuje karty líznuté z hracího balíčku. Pozice jsou označené 1-4 tak, aby byly stejné pozice hráčů naproti sobě (1 proti 1, 2 proti 2 atd.). Každý hráč má také svůj hřbitov - místo, kam odkládá vyřazené karty. Do hracích balíčků není možné během hry nahlížet, do hřbitovů ano (a to i do protihráčova).
ZAČÁTEK HRY
Na začátku hry hráči určí náhodným losem (např. hodem mince), který z nich začíná. Hráč, který začíná, si ze svého hracího balíčku dobere do ruky 1 kartu. Hráč, který nezačíná, si ze svého hracího balíčku dobere do ruky 2 karty. Následuje 1. kolo začínajícího hráče.
PRŮBĚH HRY
Hráči se střídají po kolech. Průběh kola:
Hráč si ze svého hracího balíčku dobere do ruky 1 kartu.
Hráč provede akce se svými vyloženými kartami (postupně od pozice 1 po pozici 4).
Po té může zahrát 1 kartu z ruky - buď ji "v krytu" přiloží k již vyloženým kartám na nejnižší volnou stolní pozici nebo rovnou provede efekt karty (výbušniny). Pokud hráč nemá vyloženou na stole žádnou kartu, tak musí nějakou zahrát.
Pokud má hráč na ruce více než 4 karty, 1 kartu dle svého výběru odhodí na svůj hřbitov.
Na konci kola jsou zničené karty odstraněny ze stolu do hřbitovů svých majitelů a všechny zbylé karty na stole se posunou na nejnižší uvolněné stolní pozice.
Možné akce v 2. kroku (každá karta může dělat jen některé podle ikony v levé dolní části):
Útok na blízko (ikona meče) - udělí zranění ve výši své hodnoty DMG kartě vyložené na pozici protihráče přímo před sebou.
Útok na dálku (ikona zaměřovače) - udělí zranění ve výši své hodnoty DMG jakékoliv vyložené kartě protihráče. Výjimkou je situace, kdy má protihráč vyložené vozidlo.V takovém případě musí být vozidlo cíleno útokem na dálku jako první.
Léčení (ikona kříže) - vyléčí ve výši své hodnoty DMG jakoukoliv spřátelenou vyloženou kartu, ale vždy jen do maximálního počtu životů uvedeného na léčené kartě.
Přechod do krytu - pokud karta nemůže provést svou základní akci, přechází do krytu.
Další možné efekty:
Výbuch (ikona plamene) - karta udělí zranění ve výši své DMG všem vyloženým kartám protihráče a je vyřazena. Tento efekt se nehraje jako akce, ale ihned po zahrání dané karty z ruky.
Na kartách lze dále najít ikony volantu (vozidla) a blesku (podpůrné prvky) - takové karty nemohou provádět žádné akce, zůstávají stále v krytu a poskytují pouze efekty na nich vypsané.
DALŠÍ MOŽNÉ EFEKTY
Výbuch (ikona plamene) - karta udělí zranění ve výši své DMG všem vyloženým kartám protihráče a je vyřazena. Tento efekt se nehraje jako akce, ale ihned po zahrání dané karty z ruky.
Na kartách lze dále najít ikony volantu (vozidla) a blesku (podpůrné prvky) - takové karty nemohou provádět žádné akce, zůstávají stále v krytu a poskytují pouze efekty na nich vypsané.
POJMY A MECHANIKY
Provádění akcí - pokud je to možné, hráč musí s kartou provést její akci. Tj. v případě útoku na blízko/na dálku musí karta zaútočit, pokud je na stole platný cíl. V případě léčení musí karta provést léčení, pokud je na stole platný cíl, který lze léčit (tj. má méně HLT než je maximální hodnota uvedená na kartě). Pouze pokud akci není možné provést, přichází přechod karty do krytu.
Zranění - při útoku nebo výbuchu udělují karty zranění. Výše zranění odpovídá obvykle hodnotě DMG útočící/vybuchující karty, ale může být redukována, pokud jsou zasažené karty v krytu nebo na ně působí jiné efekty. Karty zasažené útokem/výbuchem ztrácejí počet životů (hodnota HLT) odpovídající výši zranění. Pokud jejich počet životů klesne na 0 nebo méně, jsou zničeny (jejich odklizení ze stolu a uvolnění pozic ale probíhá až na konci aktuálního kola). Pro vyznačení zbývajícího počtu životů karty lze použít kostky nebo zadní strany karet mimo hru (podobně jako ve hře Bang).
Kryt - každá karta kromě výbušnin přichází do hry "v krytu" - v tomto stavu dostává pouze poloviční zranění (zaokrouhleno dolů). O tento stav přijde, jakmile je s ní provedena první akce jiná než přechod do krytu. Karty v krytu jsou na stole mírně pootočené, aby bylo poznat, že jsou v krytu. Pokud je karta v krytu a neprovádí se s ní akce nebo s ní není možné provést akci, zůstává v krytu. Pokud karta nemůže provést jinou akci, jde do krytu. Redukce zranění za kryt se provádí před redukcí zranění vyplývající z doplňkových textů karet.
Udílení DMG vs ubírání HLT - pokud karta útočí nebo je na ní napsáno, že udílí DMG, znamená to, že pro výpočet výsledného zranění se použijí redukce za kryt a redukce vyplývající z doplňových textů cílovaných karet., Pokud je však na kartě napsáno přímo, že ubírá HLT, použije se přímo počet HLT uvedený na kartě bez aplikace redukcí.
Paralýza - některé karty způsobují paralýzu. Cíl útoku takové karty nemůže provádět žádné akce (ani opuštění krytu nebo přechod do krytu), dokud je paralyzován. Paralyzovanou kartu označíte tak, že ji otočíte lícem dolů.
Boost - některé karty přidávají bonusy k DMG nebo HLT jiným kartám. Tyto karty nikdy nepřidávají tyto bonusy přímo samy sobě, pouze ostatním kartám. Bonusy k DMG platí pouze po dobu, kdy je boost karta vyložena. Bonusy k HLT naopak platí trvale (t.j. při vyřazení boost karty neztratí ostatní karty HLT, které boostem získaly).
POPIS PRVKŮ NA KARTĚ